Inteligentny Rozwój: Rusza nabór wniosków do Poddziałania 3.3.3 Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand.
Od 24 czerwca 2016r. do 5 sierpnia 2016 można składać wnioski o dofinansowanie w ramach Poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”. Celem przedsięwzięcia realizowanego w obrębie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój jest dofinansowanie projektów dotyczących uczestnictwa w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji – promowania marek produktowych (wyrobów/usług), które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych. Drugim z celów nadrzędnych programu jest promowanie Marki Polskiej Gospodarki.
Dofinansowaniem objęte zostaną projekty polegające na udziale w branżowych programach promocji:
- Sprzętu medycznego,
- Kosmetyków,
- IT/ICT,
- Jachtów i łodzi,
- Mebli,
- Polskich specjalności żywnościowych,
- Sektora usług prozdrowotnych.
Koszty podlegające refundacji:
- koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie;
- koszty usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy; – koszty szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy; – koszty podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych w zakresie i według stawek określonych w przepisach w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju;
- koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych;
- koszty rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego;
- koszty organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie;
- koszty reklamy w mediach targowych;
- koszty udziału w seminariach, kongresach i konferencjach;
- koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej;
- koszty informacyjno-promocyjne projektu;
- koszty ustanowienia i utrzymania zabezpieczenia w formie, o której mowa w art. 131 ust. 4 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013, dla zaliczki wypłaconej na rzecz MŚP.
Poziom wsparcia:
- w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego – do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych;
- w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego oraz pomocy de minimis na sfinansowanie pozostałych kosztów projektu – do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych;
- w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci tylko pomocy de minimis w zakresie kosztów projektu: do 60% – dla średniego przedsiębiorcy; do 75% – dla małego przedsiębiorcy; do 80% – dla mikroprzedsiębiorcy z województwa mazowieckiego; do 85% – dla pozostałych mikroprzedsiębiorców.
Wartość kosztów kwalifikowalnych dla projektu:
- Maksymalna wartość kosztów kwalifikowalnych to 1 mln zł
Do kryteriów oceny projektów należą m.in. konkurencyjność oferowanych produktów, prowadzenie działalności badawczo – rozwojowej oraz działalności eksportowej przez wnioskodawcę. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w okresie 3 miesięcy od dnia zamknięcia naboru wniosków o dofinansowanie.
Chcesz wiedzieć więcej – skontaktuj się z naszymi konsultantami!