Zbliża się nabór wniosków o dofinansowanie wdrażania technologii informacyjno-komunikacyjnych w przedsiębiorstwach w Województwie Śląskim

Zbliża się nabór wniosków o dofinansowanie wdrażania technologii informacyjno-komunikacyjnych w przedsiębiorstwach w Województwie Śląskim

Już w lipcu ogłoszony zostanie nabór wniosków w ramach Działania 3.3 Technologie informacyjno-komunikacyjne w działalności gospodarczej. Środki pochodzić będą z Regionalnego Programu Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Inicjatywa ta ukierunkowana jest na zwiększenie wykorzystania technologii ITC w procesach biznesowych śląskiego sektora MŚP.

Poziom dofinansowania:

  • 45% (mikro i małe przedsiębiorstwa), 35% (średnie przedsiębiorstwa) lub 50% (w przypadku pomocy de minimis dla mikro i małych przedsiębiorstw, np. wydatków na szkolenia i promocję)

Minimalna i maksymalna wartość dofinansowania:

  • minimalna wartość dofinansowania, o którą musi aplikować wnioskodawca to 50 000,00 zł
  • wsparcie maksymalnie w wysokości 500 000,00 zł

Celem Działania 3.3 jest umożliwienie śląskim przedsiębiorcom:

  • wprowadzenia, rozbudowy lub modernizacji modelu gospodarki elektronicznej,
  • prowadzenia zarządczych, operacyjnych oraz pomocniczych procesów biznesowych w oparciu o najnowsze rozwiązania informacyjno – komunikacyjne, dzięki czemu nastąpi automatyzacja oraz optymalizacja m.in. zawierania kontraktów, przesyłania dokumentów, pozyskiwania nowych kontaktów, planowania, zarządzania informacją, zasobami, finansami oraz sprzedaży,
  • uzyskania wsparcia na nabycie narzędzi informatycznych, które będą wspierać prowadzenie biznesu, zarówno wewnątrz przedsiębiorstwa, jak i na zewnątrz - wspierane będą inwestycje, w wyniku których przedsiębiorstwa z kategorii MŚP będą mogły prowadzić sprzedaż produktów i usług w Internecie, świadczyć e-usługi, współpracować z innymi przedsiębiorstwami w oparciu o nowoczesne rozwiązania teleinformatyczne oraz implementować lub modernizować pozostałe procesy biznesowe przy wykorzystaniu TIK.

Projekty wspierane w ramach Działania 3.3 muszą prowadzić do zastosowania rozwiązań TIK wpisujących się z poniższe modele:

  • B2B Business to Business, model uwzględniający współpracę przedsiębiorstw opierającą się na wykorzystaniu TIK prowadzących w efekcie do automatyzacji procesów biznesowych. Model przewiduje m.in. stworzenie opartego o TIK kanału współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami.
  • B2C Business to Consumer, model, w którym relacje Przedsiębiorstwo – Konsument (odbiorca produktów lub usług) są oparte o TIK. W model ten wpisują się świadczenie e-usług, sprzedaż on-line produktów lub usług.
  • B2E Business to Employee, model zakładający wykorzystanie TIK w kontaktach w relacji przedsiębiorstwo (pracodawca) – pracownik. W ramach przedmiotowego modelu przewiduje się wsparcie m.in. systemów zarządzania przedsiębiorstwem.
  • C2C Consumer to Consumer, model zakładający interakcję biznesową pomiędzy konsumentami przy wykorzystaniu TIK (np. portale sprzedażowe).

Do katalogu kosztów podlegających refundacji wejdą:

  • koszty nabycia nowych środków trwałych (w tym m.in.: koszty zakupu, wytworzenia, instalacji, montażu, pierwszego uruchomienia, transportu, opakowania, rozładunku, koszty sprawdzenia i przystosowania nabytego sprzętu, koszty szkolenia personelu, instruktażu),
  • koszty nabycia wartości niematerialnych i prawnych, w szczególności zakup licencji i oprogramowania (w tym m.in.: koszty zakupu, wytworzenia, instalacji, montażu, pierwszego uruchomienia, koszty sprawdzenia i przystosowania nabytego oprogramowania, koszty szkolenia personelu, instruktażu),
  • koszty nabycia nowych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych w formie leasingu finansowego poniesione w okresie realizacji projektu; kwalifikowalne są jedynie raty kapitałowe leasingu finansowego z obowiązkiem zakupu aktywów przez beneficjenta po wygaśnięciu umowy leasingu,
  • koszty usług doradczych, w tym m.in. zakup usług doradczych związanych z zastosowaniem i wykorzystaniem środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, usługi doradcze niezbędne do wdrożenia zakupionych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, usługi doradcze dotyczące opracowania dokumentacji źródłowej/konstrukcyjnej nowego systemu, usługi doradcze w zakresie zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w przedsiębiorstwie;
  • koszty personelu (umowa cywilno-prawna), w przypadku personelu zaangażowanego w wytworzenie środka trwałego/wartości niematerialnej i prawnej;
  • dodatkowe koszty ogólne – koszty usług informatycznych związanych z wykorzystaniem infrastruktury udostępnionej w technologii chmury obliczeniowej, usług związanych z kolokacją, konfiguracją, parametryzacją, skalowaniem, optymalizacją systemu, hostingiem – przez okres realizacji projektu;
  • koszty szkoleń związanych z realizacją projektu w tym m.in. szkolenia pracowników korzystających z produktu projektu, szkolenia dla osób zaangażowanych we wdrażanie projektu, szkolenia dla użytkowników oprogramowania i sprzętu – wydatki kwalifikowalne w wysokości do 10% wartości pozostałych rzeczywiście poniesionych wydatków kwalifikowalnych nieobjętych limitami procentowymi,
  • koszty promocji projektu z zastrzeżeniem, że zamieszczona treść będzie w całości dotyczyć efektu realizacji projektu; wydatki kwalifikowalne w wysokości do 10% wartości pozostałych rzeczywiście poniesionych wydatków kwalifikowalnych nieobjętych limitami procentowymi.

Chcesz skorzystać z dofinansowania lub dowiedzieć się więcej – skontaktuj się z naszymi konsultantami!

Comments are closed.